Trg se odpira, konkurenca je vedno večja, zagotavljanje rentabilnosti je glavni izziv poslovanja.

Proizvajalci se srečujejo z visokimi pritiski na prodajno ceno, in to v vseh blagovnih skupinah. Nekatera podjetja pri zniževanju proizvodne cene stavijo na najsodobnejšo proizvodno tehnologijo ter naložbe v znanje, drugi pa poskušajo proizvodno ceno zniževati do vzdržnosti, s pomočjo kalkulacij oziroma obračuna proizvodnje.

Odločitve na osnovi cene
Podjetjem, ki kot Celjske Mesnine proizvajajo več vrst artiklov, uspeva dosegati različno razliko v ceni, vendar enostavno morajo vedeti, kdaj se iz kakega posla umakniti oziroma artikel opustiti. Kot pravi Marko Založnik, direktor komerciale iz Celjskih Mesnin, se trudijo zagotavljati ceno na ravni artikla in na nivoju trgovca. Nekomu se artikel splača proizvajati, drugemu ne, oziroma se nekemu trgovcu določen artikel splača prodajati,drugemu spet ne.


071416_0912_1.jpg

Od artikla do trgovca
Obvladovanje dobičkonosnosti v primeru proizvodnje večih artiklov je daleč od enostavnega. Razlikav ceni pri določenem artiklu je lahko pri nekem trgovcu pozitivna, pri drugem negativna. Poleg tega neko podjetje proda večjo količino z dobičkom, drugo pa manjšo količino z izgubo. Skupni rezultat je sicer pozitiven, ampak posel z enim trgovcem odžira dobiček pri drugem.
 
“Pomembno je, da obvladujemo rentabilnost na ravni posameznega artikla in celotnega portfelja pri trgovcu. Na osnovi rentabilnosti se odločamo tudi o recepturi izdelkov,” je še povedal Založnik.
Poleg samih pokazateljev je za Celjske Mesnine vsaj tako pomembna razlika v ceni, ki jo ustvarjajo pri posameznem trgovcu. “Gibanje razlike v ceni pri posameznem trgovcu stalno spremljamo. Na tak način veš, s kom se pogovarjaš. Pri tem, kako pomemben je partner, ni važno samo, koliko delaš zanj, ampak predvsem, koliko pri tem zaslužiš.”
Zato proizvodno ceno najprej izračunajo na ravni artikla, nato pa še na ravni vseh artiklov oziroma blagovnih skupin ter partnerjev.

Na obzorju je analitični sistem
V Celjskih Mesninah poslovanje obvladujejo s sistemom KOPA ERP, ki ga za upravljanje dobičkonosnosti artiklov in partnerjev nadgrajujejo s tabelami v Excelu.
 
“Sedaj se dogovarjamo, da bi prišli do sistema, v katerem bi imeli to rešeno z analitičnim sistemom za podporo pri poslovnem odločanju. S tem bi si zagotovili zmanjšanje vnašanja podatkov, ki so že v sistemu ter hitrejše obračune, ki nam danes vzamejo več delovnih dni,” je še povedal Založnik.
Podatki, kot so cene in pokalkulacijske vrednosti cen, so že v sistemu, pri čemer pa morajo povezati različne tabele in pridobiti možnost raziskovanja. Analitični sistem bodo izvedli postopoma, saj je po Založnikovem mnenju izgradnja takšnega sistema vse prej kot enostavna, predvsem zaradi kompleksnosti podatkov in različnih scenarijev obračuna.

KORISTI

+ Interaktivne informacije o rentabilnosti poslov

+ Medletne primerjave poslovne uspešnosti

+ Raziskovanje možnosti izdelave artikla glede na prodajno ceno

+ Pohitritev poročanja in avtomatiziran zajem podatkov za analize

Avtor: Matjaž Jurjec

Želite izvedeti več ? Pokličite: 041 736 867, ali pišite: matjaz.jurjec@kopa.si

Facebooklinkedinmail